#25

DISCLAIMER: EVERY PHOTO IN THIS PARTICULAR POST IS GOOGLED AND THEREFORE TREATED AS PUBLIC MATERIAL. PLEASE DROP ME A MESSAGE IF YOU WANT ANYTHING REMOVED OFF HERE. THANK YOU/AITÄH!

täna avanes mul ootamatult võimalus olla kesklinnas mööda ägedaid kohti talutatud filipiinlanna Valerie poolt (kes on sündinud hoopis Singapuris). tegelikult plaanis ta minna poodi printerile mingisugust jublakat ostma ja ma mõtlesin, et lähen temaga linna kaasa, sest saan sealtkaudu rongijaama niikuinii. temal tekkisid ühtäkki aga muud plaanid, alul talutas ta mind osariigi suurimasse raamatukokku:

state_library_at_night1

kuppeljas näitusesaal oli väga mõnus.. ja need klassikalised rohelisekirjud raamatukogulambid, teate neid? ikka teate. sealt edasi hakkasime jalutama federation square poole – see allpool natuke kajastatud. kuid me tee viis hoopis city library’sse, mis on linna teiseks suurem mitte-campusel asetsev raamatukogu (muide, ülikooli alla kuulub neid kokku.. rohkem kui neli. viis? bailieu, erc, frank tate, biomed.. midagi vist veel. ma eile katsetasin ja laenutasin tolstoi “sõda ja rahu”.. seriously!). city library oli sihuke rahvalikum, fuajees üksteise kõrvale pikitud kenade kohvikute ja kergelt futuliku, ent õdusa atmosfääriga.. ja dvd-kollektsioonidega! mulle tundub nii veidralt võõras see idee, et lähen raamatukokku filme laenutama, aga idee on iseenesest ju väga hea, südametunnistus jääb ka puhtaks, sest sa ei lae seda kusagilt veebiavarustest alla. kuigi samas ega minuteada laenutamise eest seal ka midagi ei maksta. kuidas see üldse võimalik on?

sealt edasi läksime sel sügispäeval (kraade oli jälle 30 kanti) üle yarra jõe, sest Val tahtis mind mingi monumendi juurde viia.

tegemist on I maailmasõjas hukkunute sõdurite mälestuseks püstitatud ehitisega, mille organiseerisid sinna ellujäänud veteranid. meie küsimus oli see, et kas tegemist on mausoleumiga, s.t. kas keegi on sinna reaalselt maetud või mitte. igatahes sisseminek oli kui langemine maelströmi, pommivarjendisse. ning liigendus oli samuti nagu punkris, ainult kõrgem ja valgustatud, koos autentsete, üle seina ulatuvate joonistusega perioodilt 1914-1918, tehtud inspireerituna sõja koledatest keerdkäikudest. väga coolid, ent kõhedad.

edasi liikusime national gallery of victoriasse, mis on ilmselt nagu kohalik Kumu, eks. kena majake nii seest kui väljast ja väärt tööd :) kuigi me enamasti rääkisime, nii tegemistest ja tegemata jätmisest, ajedest ja tungidest, riigist ja riigitusest ning identiteedirumalusest, aimasin ma siiski, et sinna võib päris ära kaduda terveks päevaks, kui kunstipisik sügelema ajab.

üks eriti värske ja sheff kogemus tabas mind centre place’l, mis on üks paljudest laneway’dest Melbournes:

Melbourne’s laneways are narrow enclaves where mainstream culture takes a back seat to allow for one-off boutiques, unique galleries, tiny cafés and hidden bars (allikas).

laneways! nad vääriks omaette postitust, aga kuna ma olen selle fenomeniga ainult äärest kokku puutunud, juhatan lihtsalt sisse.. nii iseenda kui lugejad. pikem fotoreportaazh kindlasti tulemas lähiajal.

neid on kahte tüüpi.

esiteks hästi kitsad tänavakesed tornmajade vahel, mis on pilgeni täis varjestusega välikohvikuid, jazziurkaid, nipsasjakeste poekesi, (milledest vähemalt ühte omab kindlasti iga maailma suurema etnilise voolu esindaja.. ma ei tea kas see lause on arusaadav :)) ja suurepäraseid aroome alates värskelt valmistatud karamellcapuccinost lõpetades hõrgutavalt delikaatse kanakarri lõhnaga. sigrimigri-kirju on see maailm neis käänulistes tänavates, hüppa sisse malelaudmustrilise põrandaga kohvikusse ja mine teisele korrusele.. näeb välja nagu “Maailm” tartus oma kulunud käsipuude ja päevase lounge’ga.

neid kitsaid alternatiivse teeninduse tänavakesi olevat melbourne’s palju ja ma üritan nad kõik ükshaaval läbi käia, sest tegemist on ikka tõeliselt unikaalse nähtusega. vähemalt minu jaoks küll.. nii mõnusad!

lugemist

teiseks: jõulude ajal gran canarial matkates jäi meie teele pisike küla mere ääres, kus peetakse iga aasta graffiti-võistlusi. mulle meenus see kohake koheselt, kui jalutasin mööda slummise õhkkonnaga kitsaid ja räpaseid aguleid otse central business district’i pulsseerivas südames (mitte kaugel ülevalolevast kohvikutänavast). linn ei võitle tänavakunstiga, vaid pigem embab seda kui loovuse vormi, tänu sellele on tänavad ka pidevalt UUENEVAD – just nii! mulle tohutult meeldis see mõte, et pildid seal vahetuvad iga natukese aja tagant. fantastic!

 

 

 

koju minnes tuli mulle bussipeatuses vastu üks onu, kes küsis, kas mul on tõesti coco chaneli rahakott ning kas ma olen siin kanadast puhkusel või midagi muud tegemas. loomulikult jäime pikemalt rääkima ja ta arvas, et ma olen hoopis soome juurtega, seda reetvat eksterjöör. tema tajuvat natuke, sest on ise taani verd, kuigi mitu põlvkonda juba austraalias muidugi elanud. ja üks turbaniga mehike tegi mulle silma vist, muuseas seoses nende turbanitega – pimp my turban! ehk kui usk näeb ette, siis peab kandma aga keegi ei keela sel olla ekstravagantne. olen näinud tõsiseid habemeid kandvaid, pruunisilmseid karmi sammuga tegelasi roosade ja teistes neoonvärvides turbanitega.. huvitav maa.

ps. kõik fotod selles postituses on googeldatud, kuna mu fotoka aku oli tühi :( ma loodan, et omanikud ei pahanda, olid ju pildid netis saadaval!

pps. kokkuvõttes, siin tundub olevat väga palju asju, mis on nautimist, täielikku andumist väärt. ja ikka ei saa küllalt, sest nii palju tundub toimuvat nii mitmetes kohtades, et haarata kõike võimalik kahjuks ei ole, seega ma pean tegema oma parima selle ajaga, mis antud, ja soovitan sama teha ka teistel, kes kunagi siiamaile peaksid kiikama tulema :) hakkasime sõpradega muide juba vaikselt lihavõttepuhkuse (10-19. aprill kooli pole) plaane tegema ja variandid on päris head.. tasmaania, l6unarannik.. korallrahu?

ppps. mussi:

teie rené

3 thoughts on “#25

  1. uku

    lihavõteteks tuleb ikka lihavõttesaartele minna. austraaliale on nad isegi lähemal kui kodumaale tšiilile. naised olevat ka seal väääääga vabameelsed :)

  2. reiviklaver Postituse autor

    ma arvan et sellest tuleb eraldi artikkel lähitulevikus, kallis olga!

    teie,
    feminoloog

Lisa kommentaar

